www.musluman.biz

10 Mart 2012 Cumartesi

Haricilerin sifatlari ve alametleri şunlardir:

Huseyin Ebu Emre - Harun Yildirim - ahlak ve imani dersler


Allah derki: Deki: Size, (yaptiklari) isler bakimindan en cok ziyana ugrayanlari bildirelimmi? (bunlar) iyi isler yaptiklarini sandiklari halde, dünya hayatinda çabalari bosa giden kimselerdir. [Kehf 103-104]
Hafiz Ibn Kesir derki: “Ali Ibn Talib, Dahhak ve digerleri: “Bu ayet haruriyye (havaric) hakkindadir, yani nasilki bu ayet yahudi ve hiristiyanlari içine aliyorsa keza havaricide icine aliyor”.”
Kurtubi derki: “Rivayet edildiki: Harici olan Ibn Al-Kuva, Ali (radiyallahu anhu)’a bu ayeti sordugunda Ali (radiyallahu anhu) dediki: “Bu ayet senin ve ashabin hakkindadir”.”
Bu hariciler kimdir? Sifatlari nasildir? Allah ve rasulunun bunlar hakkindaki hükmü nedir?
Hariciler, müslümanlarin kanlarini ve mallarini ve kadinlarini helal gorup, devlet reislerine, silahla ve dilleri ile hurucu (isyani, ayaklanmayi) caiz görenlerdir.
Hariciler, hadisileri, kuranin zahirii ile red ederler, hariciler mahlukatin en serlileridir, ve fitneleride en büyük fitnelerdendir, çünkü bunlarin fitnesi, din, cihad ve munkeri inkar elbisesi altina saklanmistir. Bundan dolayida, akillari kit olup yaslarida küçük olanlari kendi saflarina çekip, helak olmalarina sebeb olmuslardir.
Bunlar ümmetin basina nekadar musibet ve belaya sebeb olup, din ve dünyaya ifsad etmisler, beldeleri harab edip, masumlari korku içinde birakmislar ve ehli sünnet selefi akidesine muhalefet etmislerdir. Ey Allahim, bunlarin serrinden sana siginiriz, süphesizki sen herseyi isitici ve bilensin.

Haricilerin sifatlari ve alametleri şunlardir:

- Rabbani alimlere karsi ziyade cüretkar olmalari, bundan öncede rasulullaha ziyade cüretkar olmuslardi, zira haricilerin ilki olan Zulguvaysira, Allah rasulune: “Ey Muhammed, Allah’tan kork ve adaletli ol”, demisti.
Bundan dolayi hariciler kendilerine muhalefet edene karsi ziyade cüretlidirler, velevki bu muhalif olan ilim ve fazilet sahibi olsun, velevki Allah rasulunun ashabi olsun.
Said Ibn Cumhaan derki: “Biz Abdullah Ibn Ebi Evfa (radiyallahu anhu) ile haricilere karsi savasiyorduk, Abdullah Ibn Ebi Evfa’nin kölesi haricilere katilmisti, biz o köleyi çagirip: “Ey Feyruz, bu Ibn Ebi Evfa’dir”, harici köle, Ibn Ebi Evfa’yi kasd ederek: “Eger bize (haricilere) hicret etseydi ne güzel bir sahis olurdu”, dedi. Ibn Ebi Evfa: “Allahin düsmani nediyor?”, dedi, bizde: “Dediki: Eger hicret etseydi ne güzel bir sahis olurdu”, diyor, dedik”. Ibn Ebi Evfa’da: “Allah rasulu ile hicret ettikden sonra birdahami hicret!” Rasulunun söyle dedigini isittim: “Onlari öldürenlere ve öldürülenlere müjdeler olsun”. [musned imam ahmed 3/382, hasen hadisdir]
Bundan dolayi alimlerimze cüretkar olmalarina teaccub etmeyin, zira devlet reisine huruc edip, kendilerine ve hiziblerine katilmadigi müddetce hicbir alimden razi olmuyacaklar, velevki rasulullahin sahabisi olsun.

- Haricilerin zahiri salih, batini ve itikadi ise fasiddir. Allah rasulu: “Siz namazlarinizi, kuran okuyusunuzu ve oruç tutmanizi onlarin namazlari, kuran okumalari ve oruçlari yaninda hakir göreceksiniz”, der. Fakat hadisin devaminda: “Kuran okuyacaklar ama bogazlarindan geçmiyecek, onlar okun avdan çikdigi gibi dinden cikacaklar”.
Bundan dolayi onlarin zühdüne, cihad edip dine yardim iddialarina aldanmayin!
Çünkü önemli olan, kisinin sünnete bagli olup, selefi menhecine muvafik olmasidir.
Buna binaen hariciler çok ibadet etmelerine ragmen Allah rasulu onlar hakkinda: “Onlar mahlukatin en serlileridir”. [muslim 1067]. Keza baska hadisde: “Allahin en çok bugz ettigi varliklaridir”, dedi rasulullah. [muslim 1066].

- Hariciler, batil olan birseye ulasmak için, hakdan bir parça izhar ederler. Bundan dolayi suud devletini düsürmek için: “Islah istiyoruz”, seriat tatbik edilmesine ragmen: “seriat istiyoruz” derler.
Abdullah Ibn Ebi Rafi’nin hadisinde, hariciler Ali (radiyallahu anhu)’ya: “Hüküm ancak Allahindir” diyorlardi, Ali (radiyallahu anhu) da: “Kendisinden batil kasd edilen dogru söz”, diyordu. [muslim 1066]
Subhanallah, kendisinden batil kasd edilen nice dogru söz var, bundan dolayi hakki konusduklarini zanneden haricilere aldanmayin. Hariciler müslümanlarin canlarini ve mallarini helal gorup Ali (radiyallahu anhu)’yi tekfir etmislerdi, bütün bu münkeri yapmalarina ragmen hariciler kendilerine: “Biz münkeri inkar ediyoruz, dine yardim edip cihad ediyoruz” diyorlardi.

- Hariciler kuran ve sünnet ilimlerinde cahildirler, kuran ve sünnetin manalarindan haberleri yokdur, Allah rasulunun dedigi gibi: “Kurani okurlar ve bu kuran onlarin lehine oldugunu zannederler, halbuki kuran onlarin aleyhinedir”. [muslim 10766]
Bu cehaletlerinin sebebi ise: Bu ümmetin büyük alimlerini küçük görüp onlar hakkinda: “Bunlar sultanin alimleri” diyip onlarin ilimlerinden istifade etmemeleridir.

- Hariciler müslümanlarin, ve müslüman devletine ahid ve anlasma ile giren kafirlerin kanlarini, mallarini ve irzlarini helal görürler. Hariciler Ali (radiyallahu anhu)’dan biati geri çekip yeryüzünde ifsada basladiklarinda Ali (radiyallahu anhu) müslümanlari onlara karsi savasa tesvik edip: “Ey insanlar! Bunlari birakip zürriyet ve mallarinizla oynamalarina razimisiniz? Vallahi umut ediyorumki bunlar rasulullahin haber verdigi kavimdir, çünkü bunlar haram kanlari akittilar ve müminlere saldirdilar, Allahin ismi ile sereyaan edin”. [muslim 1066]
Aise (radiyallahu anha), Abdullah Ibn Seddad’a: “Ali onlari (haricileri) katlettimi?” Abdullah Ibn Seddad’da: Vallahi nezamanki yollari kesdiler, kanlari akittilar, ve müslüman devletinde anlasma ile yasayan kafirlerin kanlarini akittilar, ozaman Ali (radiyallahu anhu) onlari katletti”, dedi. [musned imam ahmed 1/86]
Bu hadisde haricilerin sifatlarindan bir sifat zikrediliyor, oda: Müslüman devletinde antlasma ile yasayan kafirlerin kanlarini helal görmeleri. Çünkü bu anlasmayi yapip onlara eman veren devlet reisidir, ve devlet reiside haricilere göre kafirdir.
Ali (radiyallahu anhu) haricilere harb açmadan önce, müslüman devletinde antlasma ile yasayan kafirlerin kanlarina girmemeleri için sakindirmisti, zira yukardaki hadisin devaminda Ali (radiyallahu anhu) haricilerle savasmadan önce onlara: “Bizim ile sizin aranizda haram kani akitmamak, yol kesmemek ve zimmilere zulmetmemek vardir, eger bunu yaparsaniz size harb açariz, süphesizki Allah hainleri sevmez”.

- Hariciler, Allah rasulunun dedigi gibi: “Yaslari küçük, akillari nakisdir.” [buhari 3611]. Allahin bir lütfu ve fadlidirki, ilim ve fazilet ehlinden kimse onlara katilmamistir. Haricileri müdafa edende süphesiz onlardandir.
Allame Muqbil El-Vadii, Ibn Abbas’dan senedini hasenledigi bir eser nakleder: Ibn Abbas haricilerle münakasa ettiginde derki: “Kuran muhacir, ensaar ve rasulullahin damadi’na indigi halde neden onlara bugz ediyorsunuz? Bunlar kuranin tefsirini sizden daha iyi biliyor ve sizden hiçbiri rasulullahin ashabindan degilsiniz.” [saqat ezzilzaal 392]

- Hariciler ehli sünnet alimleri hakkinda kötü konusurlar.
Abdulaziz Ibn Baz, Muhammed Nasiruddin El-Elbani, Salih El-Fevzaan, Muhammed Ibn Useymin, Rabi El-Medkhali, Zeyd El-Medkhali, Ahmed En-Necmi, Abdullah El-Ghudeyyan, Salih El-Luheydan, Ubeyd El-Cabiri gibi alimler hakkinda: “Bunlar sultanin alimi”, veya bunlar hayiz ve nifasdan baska birsey bilmezler, veya bunlar vakiayi bilmezler gibi çirkin sözler sarfedip, gençlerin bu alimlerden istifade etmelerine mani olurlar. Çünkü gençler bu alimlerin etrafina toplansa ve onlarin kitablarini okusa ve onlarin fetvalarina uysa, bu onlarin selametine sebebdir ve haricileri sevmemelerine sebebdir, çünkü bu ve buna benzer selefi alimleri haricilerin fikirlerinden insanlari sakindirmaktadir.
Müsned Ibn Ahmed [1/86]’de Ali (radiyallahu anhu) Ibn Abbasi haricilerle münakasa için yolladiginda, haricii olan Ibn El-Kuva ayaga kalkip haricilere: “Ey kuranin tasiyicilari, bu gelen Abdullah Ibn Abbas’dir, kim onu tanimiyorsa ben onu tanitiyim, bu ve bunun kavmi hakkinda Allah:
Bilakis onlar ziyade mücadele edici bir kavimdir ayetini indirmistir. Onu kavmine geri yollayin ve kurani onun için birakmayin”, der.

- Haricilerin sifatlarinin birtaneside herzaman zelil, sefil ve hakir olmalaridir, tarihten bu yana kadar hiçbir zaman kendi devletleri olmamislardir, olsa dahi çok az sürmüstür, çünkü onlar islah degil, ifsad edicilerdir. Abdullah Ibn Ömer’in rivayetine göre Allah rasulu söyle der: “Bir firka çikacakki kuran okuyacaklar ama kuran bogazlarindan asmayacak, her boynuzlari ciktiginda kesilecek”, Ibn Ömer derki: “Rasulullahi 20 defadan fazla: “Her boynuzlari çiktiginda kesilecek”, dedigini isittim, taki sonunculari deccala katilacak”. [ibn mace 1/61]
Allah’in ehli sünnete bir lütfuda, zilletin herzaman haricilerle birlikte olmasi zira onlar sünnetten yüz çevirip bidata razi olmuslardir, ehli sünnet ise hariclere tarih boyunca herzaman galebe çalmistir, elhamdulillahi evvelen ve ahiren ve zahiren ve batinen. Allah rasulu hariciler hakkinda: “Eger onlara yetisirsem, semud kavminin katledilmesi gibi onlari katlederim”. [buhari4351, muslim 1064]
Ali (radiyallahu anhu)’dan rivayeten Allah rasulu söyle der: “Onlarla nerde karsilasirsaniz onlari katledin çünkü onlari katledene kiyamette ecir vardir”. Buna binaen Ali (radiyallahu anhu): “Eger onlari katletmekte nekadar ecir oldugunu bilseydiniz, onlari öldürdükten sonra amel etmeye ihtiyac duymama hissine kapilirdiniz”, der. [muslim1066]
Ezarika (haricilerden bir firka)’nin kafalari kesilip Dimeske asildiginda Ebu Umame (radiyallahu anhu) geldi ve dediki: “Cehennemin köpekleri, cehennemin köpekleri, bunlar semanin altinda öldürülenlerin en serlileridir, semanin altinda öldürülenlerin en hayirlilarida bu haricilerin öldürdükleri sahislardir”, bunun üzerine Ebu Umame’ye: “Bunlar cehennemin köpekleridir sözü seninmi, yoksa rasulullah’danmi isittin?” Ebu Umame’de: “Bilakis rasulullah’dan bir degil, iki degil, üç degil birçok defa isittim”. [musned imam ahmed]